Beweging

Beweging

Wetenschappelijke studies hebben bewezen dat beweging de kans op verschillende soorten kanker verkleint. Dit is het meest evident bij borstkanker, darmkanker en baarmoederhalskanker. Bovendien is aangetoond dat beweging de overlevingskansen van vrouwen met borstkanker vergroot. Bij andere kankersoorten is (nog) niet duidelijk in hoeverre beweging bijdraagt. 

Maar lichaamsbeweging heeft ook een positief effect op de psychische en sociale gezondheid. Je merkt het vaak zelf ook. Je voelt je op alle vlakken lekkerder als je regelmatig beweeg. Door je focus te richten op je energielichaam of op de energie buiten jezelf, leidt je je aandacht weg van je fysieke lichaam en je gedachten, waardoor het samenspel van beiden rondom de emotie geen aandacht meer krijgt. Dit heeft als effect dat de emotie die je voelt letterlijk weg kan ebben, welke emotie dit ook is. Maar bewegen als je je niet goed voelt is niet altijd makkelijk. Wij helpen je hierbij met informatie over beweging en wat je toch nog kunt doen ook als je heel erg moe bent.

Een basis ademhalingsoefening (Pranayama)
0
Een basis ademhalingsoefening (Pranayama)

Marije

Een basis ademhalingsoefening (Pranayama)
Yogahouding 1: 'Butterfly pose' of Lying 'Butterfly pose'
0
Yogahouding 1: 'Butterfly pose' of Lying 'Butterfly pose'

Eva Noorda

Yogahouding 1: 'Butterfly pose' of Lying 'Butterfly pose'
Yogahouding 2: 'Dangling pose' of 'Legs up the wall'
0
Yogahouding 2: 'Dangling pose' of 'Legs up the wall'

Eva Noorda

Yogahouding 2: 'Dangling pose' of 'Legs up the wall'
Yogahouding 3: 'Lying Butterfly pose' met lichte hartopener
0
Yogahouding 3: 'Lying Butterfly pose' met lichte hartopener

Eva Noorda

Yogahouding 3: 'Lying Butterfly pose' met lichte hartopener
Yogahouding 4: De reinigende ‘Shoelace’
0
Yogahouding 4: De reinigende ‘Shoelace’

Eva Noorda

Yogahouding 4: De reinigende ‘Shoelace’